Ridning av 2 ponnys!

Igår så red jag Keelane och Niels för Julia. Här kommer lite om vad jag tränade på med dom på pollarna (L)

Niels:
Tränade på massa 10 m volter i trav, skitt - trav trav-skitt trav - galopp osv osv. Jag hade även väldigt mycket temopväxlingar i dom olika gångarterna. Detta kan man tex göra om man har en liten starkare ponny, så tipsar jag om detta sättet!
Tränade även på myclet halter, gick super, sedan så slutet så lungade han ner sig och fick ner nacken fint :D


Niels och Julia. !

Keelane: Tränade på att få fram honom. Red igen LC:1 programet 2 gånger, gick faktiskt bättre än vänatat! Amanda hjälpte mig lite i högervarvet där han varit lite tjaffsig, och nu så gjorde han bara lite men inte lika mycket som han brukar göra! Börjar fundera på om det är något med bettet eller något, för närjag rider med pessoat på första ringen så går han som en klocka, men så fort jag sätter om det vanliga tredelade bettet så blir han tjaffsig i munnen. Men nu vet jag hur jag ska göra för att få honom att gå där med nacken och för att han ska trampa under sig rikigt!
Men annars så gick det kanon, har börjat ridit honom på "rikigt" nu, värkligen en stor förändrig. Det känns i både han och mig.
Men nu kommer en ovisad bild :D

Pusssss sweeties ♥



Kommentarer
Postat av: Emmie

Hej Linn! :D

såg att du och Julia kmr på söndag, roligt roligt !! :D

2011-05-19 @ 21:43:21
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Linn

Det är juh 2-delat på pessoat va? I så fall kanske han gillar 2-delat bättre? :P BAra en gissning :D



Du när jag sov över hos dig sist så glömde jag min neceser och byxor hos dig va? :P Bara undrar kan lixsom inte hitta dom x)

2011-05-19 @ 22:06:06
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Wilma

Hej! Tänkte bara fråga vilken ras din ponny är?



Tacksam för svar!

2011-05-20 @ 17:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0