Varför skrubbsår ? :O

Jo för att... jag berättar allt i rad....

Det började så här! Innan sadelsakerna hade kommit så gjorde jag en knopp i pannan på Kelly, dom förre ägarna sa att han kunde få lite panik om den hängde ner lite, men det tänkte ju självklart inte jag på ...

Så jag gjorde knoppen, provred i sadlarna och sedan så när jag skulle leda ut honom till hagen så började han och studsa och bocka och massa och bara kastade sig ut sida.

(Jag höll på att ta ut knoppen)

Jag kollade på honom och sa : Vad är det älsking ? ...
Han bara fortsatte, frustade som en rikig hingst...

Sedan så kom mamma. Hon såg ju detta när det hade hållt på i 30 sekunder ca. Sedan så ryckte jag till lite i grimskaftet...
Helt plötsligt så bara han faller. Rakt ner på marken, det slog mig i huvet... Han kommen att bli skadad...

Jag blev ju så jävla rädd så jag släppte grimskaftet och då stack han ju iväg i fullgalopp ut till kanten av vägen. Mamma hämtade lite hö och lockade han med...

Sedan så skulle vi kolla ofall han hade fått nått sår eller något och det hade han fått :( <3

Han hade enn stort skrubbsår på vänsterbak och sedan ett litet jack på vänter bak och v.fram...

Så det var det jag tänkte berätta !

Så nu ska jag upp och gosa lite med honom och kanske ta en lite promenad...

Men tänk er själva att eran häst/ponny hade bara ramlat och detta var på grus/asfalt... :(

Ska ta lite jordopax och helosan på så blir det säkert bättre, det är ju tävling nästa lördag... Men det är nog bra då får jag hoppas ! <3

Puss

/Linn <3

Kommentarer
Postat av: amanda h

stackarn :(

hoppas det gick bra endå!



kram finaste <33

2011-05-12 @ 19:28:57
URL: http:// amandaofcoursehenriksson.blogg.se/
Postat av: Linn

Usch va läskigt!!! :O Hoppas han blir bättre!!

2011-05-13 @ 12:32:05
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0