Stackars Kelly ;(

Blev ingen film idag när jag red för det gick inte alls bra. Han har alltid varit lite envis och stått och stampat med benet i marken en gång men sedan så är det över. Men idag så ville han inte alls, han backade stampade med bakbenet och ville  inte  gå fram. Så mamma började kolla vad det var och om det kunde vara något med kastreringen men det var bara lite smutts, vi torkade bort det, men det blev inte bättre.

Så mamma kollade om det kunde vara sadeln eller något sånnt,och då var det sadeln, så vi kände jag vi kände att den tryckte rätt mycket. Så vi frågade Julia ifall vi kunde få prova hennes sadel, men den tryckte också, sedan så kom vi ju på att vi hade lånat Tiptopp's hoppsael och att den passade så vi satte på Tiptop's dressyrsadel och den satt perfekt, och sedan så gjorde han det bara en gång till och sedan så var det bra. Så nu får vi kanske låna den fram tills vi har hittat en ny sadel som passar både han och mig.

Så ni får jag rida barbacka ett tag nu framöver, och jag som har usel balans men det går säkert bra ;)

Mer inlägg kommer under kvällen gång :D

/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0